
www.the-workaholi.com | www.komiti.media
Lector: Drd. Mihai GOȚIU
Data de începere curs: 11.04.2022
Cursul răspunde uneia dintre marile provocări ale secolului al XXI-lea, în care specializările în domeniile jurnalismului și comunicării de mediu reprezintă, deopotrivă, o necesitate și o oportunitate. Cursul este destinat, deopotrivă, profesioniștilor și studenților din domeniile comunicării și jurnalismului (pentru specializare în domeniul mediului), cât și studenților și specialiștilor în știința și ingineria mediului, biologie, geografie, silvicultură, științe politice și administrative, economie, drept etc., comunicatorilor din organizații non-guvernamentale ori din instituții publice și private (pentru dobândirea de competențe de comunicare).
Ediția II
Durata cursului: 11.04.2022-19.04.2022
Data evaluării: 29.04.2022
Data acordării atestatelor: 06.05.2022
Taxă curs: 100 lei
Ediția I – 22.11.2021 – 18.12.2021

Partea Introductiv-teoretică
Context global și local. Necesitatea și oportunitatea specializării în jurnalismul și comunicarea de mediu
Background-ul jurnalismului și comunicării de mediu (scrierea naturii, jurnalismul de investigație, jurnalismul de știință, advocacy și campanii de mediu)
Probleme de etică în jurnalismul și comunicarea de mediu
Actori interesați (comunități locale, activiști, ong-uri, jurnaliști, decidenți politici și autorități publice, firme de lobby și publicitate, grupuri de interese speciale)
Partea aplicativă și studii de caz
Utilizarea tehnologiilor digitale (campanii Greenpeace, Friends of the Earth, WWF, Salvați Roșia Montană, Declic)
Generarea de conținut specific (scris, foto, video, pagini și platforme online)
Soluții creative (studiu de caz: campaniile MindBomb)
Utilizarea rețelelor sociale (generare de conținut specific, adresabilitatea, identificarea grupurilor țintă, metode de optimizare și extindere a audienței, promovarea conținutului, campanii pe rețele sociale)
Surse autorizate în jurnalismul și comunicarea de mediu (capcane: ”societatea civilă convenabilă”, crearea de experți falși, campanii de publicitate etc.)
Strategii de mistificare/dezinformare în jurnalismul și comunicarea de mediul (studii de caz: generarea unei ”controverse”, campaniile industriei tutunului, ale industriei combustibililor fosili, Cazul Roșia Montană, lobby-ul industriei lemnului)
Campanii de presă și comunicare de mediu (studii de caz: Roșia Montană; organisme modificate genetic)
Ghid de decontaminare (pașii pentru deconstruirea eficientă a știrilor false, cele mai ”virale” informații false despre mediu și schimbări climatice și deconstruirea lor)
Metodică
Evaluare cunoștințe legate de jurnalismul și comunicarea de mediu (completare formular anterior începerii cursului)
Evaluare cunoștințe dobândite (ulterior cursului)
Prezentare teoretică
Studii de caz
Discuții pe temele abordate