
Lectori:
Prof. univ. dr. Călin Emilian HINȚEA
Prof. univ. dr. Cristian Radu CHEREJI
Prof. univ. dr. Gabriel BADESCU
Prof. univ. dr. Ioan HOSU
Conf. univ. dr. Bogdana NEAMȚU
Conf. univ. dr. Viorel STĂNICĂ
Conf. univ. dr. Nicolae URS
Lect. univ. dr. Dorin SPOLLER
Prof. Joseph WATSON, UGA
Prof. Tudor VLAD, UGA
Merge
Dată începere curs: Cursul va fi cu deschidere permanentă în funcție de numărul de cursanți;
Cursul deschis „Leadership și dezvoltare în organizațiile viitorului” este structurat pe 6 module distincte, susținute fiecare de cadre didactice cu experiență teoretică și practică în domeniile cursurilor. Cursul este dedicat persoanelor care dețin funcții de conducere (middle și upper management) în organizații sau care aspiră spre ocuparea unor astfel de funcții. Cursul este organizat în parteneriat cu University of Georgia, Athens, SUA (Cox International Center). UGA și Cox Center au o experiență semnificativă în training pe plan internațional. Cadre didactice și practicieni din cadrul acestei instituții vor susține anumite module ale cursului.
La finalul cursului, participanții care au parcurs toate modulele vor obține un certificat de curs deschis din partea Universității Babeș-Bolyai și un certificat din partea University of Georgia.
Numărul de ore: față în față 48, on-line 12, tutoriat: 24, studiu individual: 210, evaluare 6.
Total: 300 de ore;
Tariful per cursant 7500 lei;
Durata cursului: 6 luni
Data evaluării: La finalul parcurgerii celor 6 module
Data acordarii atestatelor de participare: In 10 zile de la finalul parcurgerii celor 6 module
Pentru finalizarea cursului se acordă:
2 micro-credite/modul
12 micro-credite /curs
• Cursul deschis „Strategie și leadership în organizațiile viitorului” este structurat pe 6 module distincte, susținute fiecare de cadre didactice cu experiență teoretică și practică în domeniile cursurilor. • Cursul este dedicat persoanelor care dețin funcții de conducere (middle și upper management) în organizații sau care aspiră să ocupe astfel de funcții. • Cursul este organizat în parteneriat cu University of Georgia, Athens, SUA (Cox International Center). UGA și Cox Center au o experiență semnificativă în training pe plan internațional. Cadre didactice și practicieni din cadrul acestor instituții vor preda anumite module/sub-module ale acestui curs deschis. • Fiecare modul presupune activități de predare față în față de câte 8 ore; modulele includ atât sesiuni de tip prelegere/comunicare a cunoștințelor, cât și exerciții și teme aplicate, folosind metode interactive. Activitățile se vor desfășura, în funcție de opțiunea cursanților, fie pe parcursul săptămânii sau în weekend. • La finalul cursului, participanții care au parcurs toate modulele vor obține un certificat de curs deschis (open course) din partea Universității Babeș-Bolyai. Certificarea de tip open-course este în prezent o modalitate inovatoare oferită de universitatea noastră, prin care participanții la cursurile oferite în afara programelor finalizate cu diplomă primesc o recunoaștere a activității desfășurate în cadrul cursului și a modulelor sale. De asemenea, cursanții vor primi un certificat de absolvire de la UGA. • Taxa per cursant pentru toate cele 6 module este de 7500 RON.
Modulul 1 – Strategie și leadership
Cursul vizează dezvoltarea abilităților manageriale în două domenii cheie pentru organizațiile viitorului: strategie și leadership organizational. Se va analiza și discuta elemente specifice precum dezvoltarea unei organizații inteligente, analiza și planificarea strategică, diagnoza organizațională, analiza și construcția culturii organizaționale, precum și leadership-ul strategic. Se vor utiliza analiza conceptelor, studii de caz și exerciții practice.
Modulul 2 – Management sustenabil și CSR (Corporate Social Responsibility)
Organizațiile viitorului, confruntate cu tot mai multe provocări venite atât din mediul intern, cât și din cel extern, integrează multiple practici ce țin de sustenabilitate. De multe ori, însă, aceste practici sunt implementate în mod fragmentat, sunt înțelese doar parțial și sunt deconectate de viziunea strategică a organizației. Acest modul se adresează managerilor din organizații private și încearcă să le ofere o viziune de ansamblu asupra a ceea ce este și ce ar trebui să presupună în practică dezvoltarea unei organizații sustenabile. Cursul discută modul în care sunt reunite sub umbrela generală a sustenabilității două domenii specifice de acțiune includ managementul sustenabil și CSR. Managementul sustenabil este un concept emergent care reprezintă îmbinarea sustenabilității și a practicilor de management pentru a crea un model de afaceri echilibrat, în beneficiul generațiilor actuale și viitoare. Modulul se va axa și pe CSR, încercând să familiarizeze participanții cu diferite modele de CSR, bune practici de la nivel internațional, dar și cu sustainability reporting, care se conturează în prezent ca o variantă a CSR, dar care presupune utilizarea de date pentru a reda și analiza impactul organizației. Sustainability reporting se conturează în prezent ca o activitate care a devenit tot mai importantă în contextul în care companiile mari cu peste 500 de angajați au în prezent o astfel de obligație impusă prin legislația UE.
Modulul 3 – Comunicare și comunicare digitală
Cursul acoperă peisajul în evoluție al organizațiilor moderne și oferă strategii de adaptare a comunicării pentru a ține pasul cu progresele tehnologice și cu dinamica schimbătoare a relațiilor de comunicare la locul de muncă. Participanții vor beneficia de sesiuni interactive care să ofere oportunități de a-și exersa abilitățile de comunicare și de a primi feedback.
Acest curs este special conceput pentru managerii organizațiilor care doresc să-și îmbunătățească abilitățile de comunicare și să rămână performanți din punct de vedere comunicational în era digitală. Cursul acoperă diverse forme de comunicare interpersonală și de grup (ascultare activă și feedback, colaborare/comunicare în gestionarea echipelor), cu un accent deosebit pe legătura dintre activitățile de comunicare managerială și zona comunicării digitale.
Modulul 4 – Arta construirii consensului: gestionarea conflictelor și negocierea cu succes în organizații
Acest curs oferă participanților oportunitatea de a explora complexitatea și importanța gestionării conflictelor și a proceselor de negociere în mediul organizațional. Într-o lume a schimbărilor rapide și a diversității crescânde, abilitățile de a gestiona conflictele și de a negocia eficient devin esențiale pentru succesul organizațional. Vom aborda strategii inovatoare, tehnici și studii de caz relevante, construind instrumentele necesare pentru a transforma conflictele în oportunități și pentru a negocia cu succes în diverse contexte organizaționale. Participantii își vor dezvolta abilitățile critice necesare pentru a naviga cu încredere în lumea afacerilor și pentru a contribui la construirea unor relații echilibrate și productive în cadrul echipei și al organizației unde activează. Scopul final al acestui curs este de a transforma abilitățile de gestionare a conflictelor și negociere într-un avantaj competitiv pentru viitorul profesional al participanților.
Modulul 5 – Dezvoltarea capitalului uman
Cursul are la bază rezultatele unor studii recente privind rolul capitalului uman în dezvoltarea organizațiilor. Accentul este pus asupra unor modalități inovative de a măsura abilitățile personale cu efecte importante pentru succesul profesional, asupra identificării abilităților cheie care pot fi schimbate pe durata vieții adulte, precum și asupra intervențiilor din partea organizațiilor care conduc la dezvoltarea acestora. Cursul va utiliza studii de caz, analiza datelor de sondaj și experimentale precum și exerciții practice.
Modulul 6 – Afaceri publice (public affairs) și guvernare digitală
Cursul are ca scop aprofundarea abilităților legate de construirea și menținerea relațiilor diferitelor organizații cu instituțiile publice locale și naționale, precum și cu actorii politici relevanți. Modurile în care, pe de o parte, deciziile autorităților publice afectează organizatiile private și non-profit și, pe de altă parte, vocea acestor organizatii poate fi auzită la nivelul la care aceste decizii sunt luate, vor fi dezbatute, cu ajutorul unor studii de caz sau activități practice. În acest context, un modul al cursului va trata tema digitalizării sectorului public, cu influențele pe care proiectele implementate sau în curs de implementare le au asupra organizațiilor.